Ülesanded ja projektid andmetest, statistikast ja tõenäosusteooriast
Ülesanded on kasutatavad Word’i dokumentidena või interaktiivsel kujul õppematerjalide paketi sees (mooduli 1.01 lõpus). Viimasel juhul tuleb cdf -mängija ning APS õppematerjalid alla laadida.
Enamik *docx formaadis esitatud ülesandeid on lahendatavad ilma arvutita või tabelarvutusprogrammide (nt Excel) abil. Kuid mõnedes ülesannnetes leidub interaktiivseid osi, mida saab lahendada ainult APS paketis.
Ülesannete hindamisjuhendid on kättesaadavad õpetaja õigustega kasutajatele .
Ülesannete nimekiri
Raskusaste, tüüp | Ülesannete
failid, *.docx
|
Märksõnad | Hindamisjuhend |
Põhikool, 15 ülesannet | PK 1.01 | Andmed, andmete korrastamine, diagrammid, info lugemine diagrammidelt, empiiriline jaotus, suhteline sagedus, histogramm, arvkarakteristikud: aritmeetiline keskmine, mediaan, miinimum, maksimum, haare (ulatus), hälve. |
Nähtav õpetajale
|
Põhikool, 6 ülesannet | PK 1.02 | Histogramm vs tulpdiagramm, info lugemine histogrammilt, arvkarakteristikud, andmestike võrdlemine aritmeetilise keskmise ja mediaani järgi. |
Nähtav õpetajale
|
Põhikool, Gümnaasium, 22 ülesannet | PK 1.03 | Andmed tabelites ja diagrammidel, sobivate diagrammide valik, diagrammide koostamine; soovitud tulemuse esiletõstmine. |
Nähtav õpetajale
|
Põhikool, Gümnaasium, 9 ülesannet | PK 1.04 | Andmete kogumine küsimustike abil, valim ja üldkogum, küsimuste sõnastamine, kallutatud küsimused. |
Nähtav õpetajale
|
Põhikool, 6 ülesannet | PK 1.05 | Kordamine, arvkarakteristikute võrdlemine, andmestike võrdlemine, karpdiagramm, |
Nähtav õpetajale
|
Põhikool, Gümnaasium, 21 ülesannet | PK 1.06 | Kindel, võimatu ja juhuslik sündmus, klassikaline tõenäosus, tõenäosuse leidmine, tõenäosusliku mudeli konstrueerimine. |
Nähtav õpetajale
|
Gümnaasium, 7 ülesannet | G 2.6 | Sõltuvad ja sõltumatud tunnused, sõltuvuse äratundmine, korrelatsioon, põhjuse ja korrelatsiooni eristamine. | – |
Gümnaasium, 4 ülesannet | G 2.7 | Esindav ja kallutatud valim, valimi järgi üldkogumi parameetri hindamine, valimi võtmine. | – |
Gümnaasium, 3 ülesannet | G 2.8 | Tõenäosusjaotused, jaotuste omadused. | – |
Kordamine | Tartu Maratoni ülesanded | Diagrammide koostamine, andmete lugemine tabelist ja diagrammidelt, andmete otsing internetist. | – |
Projekt | Välgusähvatuste arvu uurimine | Interneti andmete tundmaõppimine, uurimisplaani koostamine ja uuring. | – |
Projekt | Mitu eset on purgis | Andmete kogumine, histogrammi koostamine, arvkarakteristikute leidmine. | – |