Arvutipõhine statistika samm-sammult kõigisse koolidesse!
Jätkuprojekt „Arvutipõhise statistika õpikäsitluse piloteerimisega jätkamine“, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Tartu Ülikooli partnerlusleping Euroopa Sotsiaalfondi meetme “Kaasaegse ning uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt” raames.
Eesmärgid: Õppematerjalide arendamine ja koolides juurutamine, arvutipõhise statistikaõppe didaktika ja hindamise täiustamine, uute õpetajate kaasamine arvutipõhist statistikat õpetavate koolide ringi laiendamiseks.
Tulemused
- Arvutipõhise statistika (APS) täiendatud õppematerjalid:
- uuendatud tehniline keskkond, disain, parandatud sisu;
- õpetajate metoodilised juhendid;
- uusi õpiväljundeid mõõtvad ülesanded;
- interaktiivsed kontrolltööd.
- Õpetajate täiendkoolituse kursused TÜ Moodle keskkonnas:
- Arvutipõhise statistika õpetamine põhikoolis (LTMS.TK.001);
- Arvutipõhise statistika õpetamine gümnaasiumis (LTMS.TK.003);
- õpetajate arendusseminarid.
- Arvutipõhise statistika piloteerimine täiustatud materjalidega;
- Arvutipõhise statistika mõju hinnang;
- Ettepanek riikliku õppekava matemaatika ainekavade muutmiseks:
APS mõju hinnang: II piloot, Tulemused
Matemaatika ainekava muutmise ettepanek: Õppekavade muutmine – ettepanek, Matemaatika ainekavast õpetajate seminaril
Jätkuprojekti lugu
Miks?
- Projekti akadeemiline nõukoda andis 2014.a positiivse hinnangu APS õppematerjalidele ning soovitas jätkata APS õpikäsitluse laiendamist teistesse koolidesse;
- APS arenduse ja piloteerimise esimene etapp tõi välja kitsaskohad, mille kallal tuleb edasi töötada:
- APS õppematerjalide paketis oli vähe kinnistavaid ülesandeid;
- Õpetajad ei oska APS õpiväljundite saavutamist hinnata, sest puudub metoodika üldpädevuste hindamiseks matemaatikatunnis;
- õppematerjalides leidus tehnilisi ja didaktilisi puuduseid;
- APS laiendamine kõigisse koolidesse eeldab, et kriitiline arv õpetajaid läbib täiendkoolituse ja omandab arvutipõhise statistika õpetamise ning hindamise põhimõtted ja oskused.
Kes?
- Jätkuprojekti teostas Tartu Ülikooli koolimatemaatika keskuse ning matemaatika ja statistika instituudi juures tegutsev ekspertide rühm.
- Projektijuht : Terje Hõim
- Autorid ja arendajad: Terje Hõim, Janno Jõgeva, Carita Hommik, Ülle Kikas, Britt Kalam, Kristjan Kalam, Jan Aare van Gent;
- Koolitajad: Terje Hõim, Ülle Kikas, Sirje Sild, Elo Reinik, Kristel Tamm; Janika Kaljula; Britt Kalam;
- Info- ja haridustehnoloogiline tugi: Janno Jõgeva, Britt Kalam;
- Kaasatud koolid ja õpetajad: j üle 70 õpetaja 60-st koolist – Õpetajad ja koolid jätkuprojektis .