Õppevara projekt 2016-2017

EL_Sotsiaalfond_horisontaalneArvutipõhine statistika samm-sammult kõigisse koolidesse!

Jätkuprojekt „Arvutipõhise statistika õpikäsitluse piloteerimisega jätkamine“, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Tartu Ülikooli partnerlusleping Euroopa Sotsiaalfondi meetme “Kaasaegse ning uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt” raames.

Eesmärgid: Õppematerjalide arendamine ja koolides  juurutamine, arvutipõhise statistikaõppe didaktika ja hindamise täiustamine, uute õpetajate kaasamine arvutipõhist statistikat õpetavate koolide ringi laiendamiseks.

Tulemused

  • Arvutipõhise statistika (APS) täiendatud õppematerjalid:
    • uuendatud tehniline keskkond, disain, parandatud sisu;
    • õpetajate metoodilised juhendid;
    • uusi õpiväljundeid mõõtvad ülesanded;
    • interaktiivsed kontrolltööd.
  • Õpetajate täiendkoolituse kursused TÜ Moodle keskkonnas:
    • Arvutipõhise statistika õpetamine põhikoolis (LTMS.TK.001);
    • Arvutipõhise statistika õpetamine gümnaasiumis (LTMS.TK.003);
    • õpetajate arendusseminarid.
  • Arvutipõhise statistika piloteerimine täiustatud materjalidega;
  • Arvutipõhise statistika mõju hinnang;
  • Ettepanek riikliku õppekava matemaatika ainekavade muutmiseks:

APS mõju hinnangII piloot, Tulemused

Matemaatika ainekava muutmise ettepanek:   Õppekavade muutmine – ettepanek,  Matemaatika ainekavast õpetajate seminaril

 

Jätkuprojekti lugu

Miks?
  • Projekti akadeemiline nõukoda andis 2014.a  positiivse hinnangu APS õppematerjalidele ning soovitas jätkata APS õpikäsitluse laiendamist teistesse koolidesse;
  • APS arenduse  ja piloteerimise esimene etapp tõi välja kitsaskohad, mille kallal tuleb edasi töötada:
    • APS õppematerjalide paketis oli vähe kinnistavaid ülesandeid;
    • Õpetajad ei oska APS õpiväljundite saavutamist hinnata, sest puudub metoodika üldpädevuste hindamiseks matemaatikatunnis;
    •  õppematerjalides leidus  tehnilisi ja didaktilisi puuduseid;
  • APS laiendamine kõigisse koolidesse eeldab, et kriitiline arv õpetajaid läbib täiendkoolituse  ja omandab arvutipõhise statistika õpetamise ning hindamise põhimõtted ja oskused.
 Kes?
  • Jätkuprojekti  teostas Tartu Ülikooli koolimatemaatika keskuse ning matemaatika ja statistika instituudi juures tegutsev ekspertide rühm.
    • Projektijuht :  Terje Hõim
    • Autorid ja arendajad: Terje Hõim, Janno Jõgeva, Carita Hommik, Ülle Kikas, Britt Kalam, Kristjan Kalam, Jan Aare van Gent; 
    • Koolitajad: Terje Hõim, Ülle Kikas, Sirje Sild, Elo Reinik, Kristel Tamm; Janika Kaljula; Britt Kalam;
    • Info- ja haridustehnoloogiline tugi: Janno Jõgeva, Britt Kalam;
  • Kaasatud koolid ja õpetajad: j üle 70 õpetaja 60-st koolist –  Õpetajad ja koolid jätkuprojektis .

EL_Sotsiaalfond_horisontaalne